Modessa eiland deel 2 - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu Modessa eiland deel 2 - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu

Modessa eiland deel 2

Door: Iris

23 April 2016 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Op de boot zaten we samen met Lindee en Cameron een stel uit Australië. Bij aankomst was het erg warm. Modessa is echt back to basic. Stroom alleen van 18:00 tot 8:00, alleen ventilator geen airco, alleen lauw zeewater uit douche en kraan. Maar alles wordt ruimschoots goed gemaakt door de paradijselijke sfeer. Hutje op het strand met hangmat op veranda, hangmat op het strand en 2 privé strandbedjes. Wij hadden nummer 10 en Cameron en Lindee nummer 11. Eerst alles uitpakken op 2 plankjes en dan heerlijk de zee in, zelfs de zee is warm. Later eeeerg gezellig gezeten samen met het andere stel op een drijvend bootje met 1 tafel en 2 bankjes en gelukkig een dakje erboven. Na een paar biertjes wilden we nog meer, maar helaas het bier was op. Door de beperkte stroom hebben ze beperkte ruimte om dingen te koelen. de maaltijden waren inclusief, maar voor onze begrippen te weinig keuze en tekort. Er waren 2 beste tafeltjes voor het eten , je zat dan helemaal op de kop heerlijk in de wind. Gelukkig konden we daar een paar keer zitten. Personeel superaardig, vooral Simon spreekt erg goed Engels en probeertvanallelanden woorden te leren. Rob heeft zijn schoenen aan Simon gegeven, die was als een kind zo blij, liep er gelijk de hele avond op.

Dag 2
Het leven bestaat hier uit zwemmen, snorkelen, luieren, wandelen, eten, slapen en genieten. Vandaag voor onze hut wezen snorkelen en rondje om het eiland gelopen( duur 20 minuten) Helaas zijn we ondanks goed smeren alleen onder de palmbomen zitten allebei verbrand. Het is hier echt paradijselijk , ik kan het niet omschrijven.

Dag 3
Vandaag vroeg op om 6 uur gingen we meteen plaatselijke visser de zee op. Rob heeft 4 vissen gevangen, allemaal redelijk klein. De visser had er ook een aantal en 2 kleine barracuda's. Ze vissen hier gewoon met dik nylondraad op een spoel met hieraan 2 haken met stukje garnaal en als gewicht grote moeren etc. Vanwege het verbrand zijn veel op de veranda en binnen gezeten. Eind van de dag nog wezen snorkelen bij een koraalrif, ik met t shirt aan . Echt zo mooi duizenden vissen van heel klein tot groot met alle kleuren, geel,blauw, turqoois, oranje, zwart, zilver. Zelfs de familie van Nemo was er.

Dag 4
Gisteravond laat besloten om toch niet naar Tapik vlak bij El Nido te gaan. Zou met de shared van toch zo'n 7 uur rijden zijn we moesten sowieso 2 uur wachten voordat hij er zou zijn vanuit puerto Princessa. De terugweg zou nog meer tijd nemen het rijden in de shared van is voor ons eigenlijk niet te doen de maten zijn echt op kleine filliponos ingesteld. Na alle geannuleerd te hebben gingen we met Lindee en Cameron in hun private van mee naar Sabang, ongeveer 2 uur rijden. De boot vertik om 8 uur vanaf Modessa en omdat heten private van was stond hij ons al op te wachten, heerlijk. Het aan boord komen en er weer af komen levert voor mij weer elke keer weer een hele strijd op. Was deze keer echt bang, op het puntje van de boot werd een houten laddertje gezet, om de hoge kade op te komen. Ikmoestbijna huilen. Maar ook dat is gelukt, iedereen probeert je een handje te helpen