Jao bay resort - Reisverslag uit Jao Island, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu Jao bay resort - Reisverslag uit Jao Island, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu

Jao bay resort

Door: Iris

05 Mei 2016 | Filipijnen, Jao Island

Op naar Jao Island waar we heerlijk 5 nachten zouden blijven, om volledig te ontspannen. Dezelfde jongens brachten ons weg 3300 php en 4 uur verder waren we er. De jongens hadden ervoor gekozen om buitenom te rijden i.p.v. Binnendoor. Volgens hun lag de weg open volgens ons wisten ze gewoon de weg niet. Ze waren erg blij met googlemap op mijn telefoon. Binnendoor was 1 1/2 uur rijden geweest ;(
Bij de haven nergens het bootje te vinden van het resort, na een paar keer over en weer bellen toch gelukt. Na ongeveer 30 min. Varen waren we er. Wat een teleurstelling echt vieze zee met drijvend afval, zandvlooien, blubberige bodem. Resort zelf echt superschattig en leuke eigenaresse Windy. Gelijk aangegeven dat we echt voor het strand kwamen en we waarschijnlijk niet lang zouden blijven,. We waren de enige gasten, volgende dag zijn we gegaan. We zijner ook wel achter dat alleen een ventilator en geen airco voor ons toch niet voldoet. Bijtijds na bed enorme geluidsoverlast van resort verderop. Werden ons bed uitgedreund. Slapen maar en blik op oneindig.
Met bootje terug naar Talibon, taxi en tricycle naar Getafe (70 php) en dan 2 uur varen naar pier 1 van Cebu city ( Cremer lines 160 php) prima boot prima tocht. Aan boord nog een Nederlandse fillipino erg gezellig mee staan kletsen. Lekker buiten aan dek i.p.v. Binnen. Locals zullen nooit echt van de zon genieten zijn veelal volledig ingepakt qua kleding en blijven vooral in de schaduw.
Met taxi naar montebello villa hotel. Wat is het verkeer hier toch een chaos.
Superhotel met grote tuin en 2 zwembaden. Wat een ruime kamer, heerlijke airco, kingsize bed, regendouche , zitje buiten. Heerlijk wat een verwennerij, sinds tijden de koffer weer eens echt kunnen uitpakken. Was bij de andere vaak geen ruimte voor!
Echt oase van rust midden in de stad