Oslob op Cebu - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu Oslob op Cebu - Reisverslag uit Oslob, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu

Oslob op Cebu

Door: Iris

30 April 2016 | Filipijnen, Oslob

Per vliegtuig van puerto Prncessa naar Cebu gevlogen, een binnenlandse vlucht die omgerekend 20 euro per persoon kost en ongeveer anderhalf uur duurt. Op het vliegveld van Ce nu eindelijk de mogelijkheid om met 3 van onze bankpassen te pinnen. Je mag per pas niet meer dan 10.000 php ( 200 euro) opnemen per dag. In de immense rij voor een taxi wij hadden gekozen voor the yellow cab deze zouden iets beter/ veiliger en maar iets duurder zijn. Normaal zou het 3 uur duren om inOslob te komen maar omdat het morgen 1 mei nationale feestdag is het extra druk op de weg. Iedereen gaat naar familie toe. En een brug die onder construction is zijn we 6 uur onderweg geweest. Bij plaatselijke markt wat gegeten hier komen in Argao echt geen Europeanen denk ik, de taxi-chauffeur vroeg wel een paar keer of we echtheid wilden eten. Hij bleef op de taxi passen voor hem ook kip met rijst meegenomen. Je kon ook kippenlauwen en kippen schedeltjes eten. Daar wagen we na maar niet aan. De taxidriverr moest na de lange rit nog terug. Zijn dienst is van 7:00 tot 7:00. De rit kostte 2800 php. Eerste indruk van ons verblijf was niet goed. We hadden een native resort geboekt dachten wij, maar helaas was h net gemoderniseerd en gewoon een recht toe rechtaanblok geworden, de gardenvieuw zoals besteld bestond uit een beton straat waar allemaal auto's op stonden. Eerst maar slapen het was inmiddels 23:00 bekaf na de lange autoreis. Morgen zien we verder.

Dag 2
Bed was prima en de airco ook, badkamer klein bijna geen water komt er uit de kraan/ douche, regelmatig is er helemaal geen water i.v.m. De aanhoudende droogte. Ze verwachten in juni pas weer regen. Motor gehuurd voor ons verblijf hier 650 per dag. Op naar de watervallen. Tumalog waterfals echt supermooi, ik ben in het water geweest onder de waterval was het echt superkoud. Je kon er zelf heen lopen of je voor 50 php op en neer laten rijden door een motor. ' s avonds uit eten geweest bij een plaatselijk kraampje stokje varkensvlees met vet en kipfilet met stuk van het schouderbot er aan plus natuurlijk rijst. Echt lekker. Je bent her als Europeaan een attractie op zich d mensen kijken hun ogen uit vooral over onze lengte . Ze komen stuk voor stuk echt bij ons tot borsthoogte. Voor en na t eten hadden we geen water. Hopelijk zijn morgen de tanks weer vol zodat we kunnen douchen en de wc. Kunnen door trekken

Dag3
Vannacht stond de badkamer helemaal blank met ongeveer 3 cm. Water. Ik schrok me ongeluk, omdat inleven in het donker te plassen ging, allee hoog gezet mocht het water nog hoger komen. De dag ervoor was er ookal water va het doucheputje omhoog gekomen maar niet zoveel.
Vanochtend om 5 uur op zodat we om 5:20 op de motor naar de whale shark watching konden. Wat een gekkenhuis. 1000 php kostte het hier via internet was het 160 euro p.p. (8000php) Superindrukwekkend deze dieren ben blij dat ik toch ben gaan snorkelen. Dediernkrijgen hier garnalen gevoerd zodat je zeker weet datze er zijn. Ik heb de boot bijna de hele tijd vastgehouden, was hier namelijk echt heel diep n de whalesharks zijn meters groot.
Later op de dag hier noten keerden om te eten. Helaashad de motor een lekke achterband. Was ook al geen profiel meer op. Nu een scooter, allemensen zijn welwillend om te helpen.
I.v.m. Niet tevreden zijn over de accommodatie vertrekken we morgen naar Bohol met de boot anders waren we hier 2 nachten langer gebleven. Als het goed is krijgen we het geld terug via booking.com