Bohol . Daius. Panglao - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu Bohol . Daius. Panglao - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Robenirisopreis - WaarBenJij.nu

Bohol . Daius. Panglao

Door: Iris

03 Mei 2016 | Filipijnen, Panglao

Dag 1
Gelukkig gaan we hier ( Oslob) weg. Begin er steeds meer van te balen. Gisteravond om 21:00 zou Tata de jongen waar we de moter van gehuurd hadden hem op komen halen. Om half 11 was hij er nog steeds niet, toch maar geen slapen waren hartstikke moe. De volgende dag gelijk aan Ellen van het resort aangegeven dat we hem nog steeds niet gezien hadden en dat wij nog 2300 php tegoed hadden van hem. 1000 borg en 1300 van de 2 dagen dat we de moter niet huurden. Dat we ons wel zorgen maakten omdat hij de gemaakte afspraak van gisteren niet was nagekomen en wij om 11:00 bij de boot moesten zijn. Tata nam de telefoon niet op reageerde niet op sms berichten. Duidelijk tegen Ellen gezegd dat als hij niet kwam opdagen wij de scooter mee zouden nemen naar Bohol en dat hij dan maar moest kijken hoe hij hem terug kreeg. Ellen zei dat zij zijn broer zou benaderen en dat we ook om 11:20 weg konden. Aangegeven dat wij echt om 11:00 weggingen. Ellen meerdere keren achter de broek aan gezeten, maar helaas bleef zij traag. Uiteindelijk om 10:30 zei ze dat ze naar zijn huis zou rijden( nadat wij weer waren vragen) Wij hadden gezegd dat we in ieder geval de sleutel van de scooter mee zouden nemen. Om 11:00 je raadt het al nog steeds geen Ellen of Tata. Wij natuurlijk behoorlijk over de zeik. We hadden nog een rekening open staan van 835. Tegen een ander meisje ( verlegen type) gezegd dat ze de rekening maar moesten betalen van het geld van Tata. Wij naar de weg toe om een tricycle te regelen. Tijdens het wachten kwam net Ellen terug. Geen geld maar Tata zou zo komen, ja ja dat kennen we inmiddels. Wij weg met sleutel. Om 11:58 kwam Tata bij de boot aan, je moet je voorstellen dat je alleen zwemmend naar de boot kan, het bootje om je naar de boot te brengen was al aan boord. We gingen vertrekken. Tata gebaarde om te telefoneren, ja nu wilde die wel contact. Gelukkig was er nog een " scheepsjongen" aan boord die de sleutel wel voor het geld wilde ruilen. Inmiddels hadden we sms van Ellen dat Tata haar 300 had gegeven en dat ze nog 535 van ons kreeg. De jongen die ging ruilen begreep niet dat hij 500 bij Tata moest houden. Dus wij kregen 2000. In ene wist Ellen ook hoe ze ons moest sms- en . Wij hebben terug gesmst dat Toni ( de baas die nu met vakantie was) ons moest bellen en dat we het zouden regelen. Ellen bleef ons sms- en die hebben we genegeerd, waren ook geen mogelijkheden meer. Natuurlijk willen wij Toni betalen.

Bootreis
Gelukkig ging er vanuit Oslob een boot naar Bohol op internet is dit niet te vinden.
Ongeveer 24 passagiers en 4 bemanningsleden en veel bagage. De zee was ruw vooral aan het begin en aan het eind. We kregen regelmatig water over ons heen en de koffer werd behoorlijk nat. We hoopten dat hij een beetje waterdicht was. Later bleek er toch water in de koffer gekomen te zijn. Na 3 uur varen i.p.v. De verwachte 2 uur, was ik blijf weer aan land te zijn. Het was namelijk een behoorlijk krakend bootje en de mannen moesten regelmatig het ruim leegpompen. Het aan land gaan was nog een hele onderneming weer over in een klein bootje die3 keer moest varen om alles en iedereen op het strand zetten. Wij dachten dat als we naar boven liepen de tricycles etc. Er in overvloed zouden staan. Niets was minder waar we zaten in de middel of nowhere . Eerst zeulen met onze spullen, het zweet droop van ons af! Kwamen we bij een groot resort. Die probeerden taxi's voor ons te regelen maar helaas het was siësta tijd. Eerste hadden ze gezegd dat het te ver lopen was naar de mainroad maar nu kon het volgens hun in ene wel. Ja ja niet dus wat een Roteind. Gelukkig voor ons kwam er halverwege een jongen op een brommer aan die vroeg of wijzen car wilden? Graag!!!!

Dream native resort
Wat een verademing. Ziet er top uit, heerlijk zwembad, goede service, lekker bed, goede airco, veel water. Heerlijk. Zwemmen, eten, tv. Kijken en slapen maar.